اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

رقابت‌های تکواندو آسیا| کسب دو مدال توسط بزرگی و شیدایی در روز نخست

بیست و پنجمین دوره رقابت های تکواندو قهرمانی آسیا با حضور 386 تکواندوکار از 34 کشور با کسب دو مدال مازندرانی‌ها آغاز شد.

رقابت‌های تکواندو آسیا| کسب دو مدال توسط بزرگی و شیدایی در روز نخست

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، بیست و پنجمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی آسیا با حضور ۳۸۶ تکواندوکار از ۳۴ کشور از روز گذشته به مدت ۴ روز و به میزبانی کره جنوبی در سالن «هوبان» شهر چانچئون برگزار شد.

 

در بخش مردان دانیال بزرگی از بندپی شهرستان بابل از توابع مازندران در وزن ۶۸- کیلوگرم پیشقراول تیم ملی کشورمان شد.

بزرگی بعد از شکوفایی و اثبات خود در ۲ دوره رقابت‌های بین المللی که در تهران برگزار شد اولین تجربه خود برای بازیهای خارج از ایران را با طعم قهرمانی آسیا چشید.

پیکاری در بین نام‌آوران جهان و المپیک که برای کسب امتیازات جا مانده خود را به بازی‌های قاره کهن رساندند، جدول بازیهای بزرگی خود گواه بر راه سخت پیش روی او بود، اولین بازی با ژانگ این سوک تکواندوکاری از کشور کره جنوبی دارنده مدال طلا قهرمانی آسیا ۲۰۰۲ و مدال طلا مسابقات یونیورسیاد ۲۰۰۲ و چندین حضور در رقابتهای تیمی جهانی را بردی مقتدرانه از پیش رو برداشت.

و در بازی بعدی حسین لطفی از افغانستان ( ۲ بر یک در راند شماری) پیروز شد به مرحله نیمه نهایی رسید. تکوانوکار مازندرانی جویای نام در شیاپ‌جانگ آسیایی در مرحله نیمه نهایی مقابل اولوگ‌بک رشیدوف از ازبکستان و قهرمان المپیک قرار گرفت و با وجود تمام تلاشش مقابل تجربه رشیدوف بازی را با نتیجه (۲ بر یک در راند شماری) واگذار کرد نهایتا توانست مدال برنز این رقابت ها را از آن خود کند.

*شیدایی به برنز قهرمانی آسیا رسید ؛ 2 برنز حاصل تلاش مازنی‌ها در روز نخست

زهرا شیدایی دختر جویباری اهل مازندران به نشان برنز بیست و پنجمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا رسید.

بیست و پنجمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی آسیا با حضور ۳۸۶ تکواندوکار از ۳۴ کشوراز  (جمعه ۶ تیر ماه) به مدت ۴ روز و به میزبانی کره جنوبی در سالن «هوبان» شهر چانچئون برگزار شد.

زهرا شیدایی نماینده وزن ۵۷- کیلوگرم، دختر لقب گرفته به جان سخت شمالی که برای اولین بار پس از پشت سر گذاشتن آسیبهای پی در پی و عزمی راسخ برای پوشیدن لباس تیم ملی به قهرمانی آسیا اعزام شد، بر سکوی سوم آسیایی ایستاد‌

شیدایی پس از یک دور استراحت، در گام بعدی توانست در دیدار اول خود برابر یاسین یارا محمد از اردن (۲ بر صفر در راند شماری) به برتری برسد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

ملی پوش مازندرانی در وزن ۵۷- کیلوگرم در مرحله نیمه نهایی برابر «لو زونگشی» قهرمان جهان و گرندپری و از عنوان داران تکواندو دنیا حریفی از کشور چین (۲ بر صفر در راند شماری) متوقف شد و به مدال برنز بسنده کرد.

به گزارش فارس، مازندران با هفت نماینده در این رویداد آسیایی حضور دارد که به دو مدال برنز پومسه و دو مدال برنز کیوروگی رسیدند و عاشورزاده، نادعلیان و پوراسماعیل دیگر نمایندگان استان در روزهای آتی هستند.

انتهای پیام /۸۶۰۵۹/ع/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول